• Clarisse Bardiot. Éclats : un projet de logiciel pour annoter des captations vidéo. Hispania , Carnières-Morlanwelz: Lansman, 2017, La notation du travail théâtral: du manuscrit au numérique, pp.131-148. ⟨hal-02336308⟩
  • Clarisse Bardiot. Rekall: An environment for notation / annotation / denotation. Performance Research, Taylor & Francis (Routledge), 2015, On An/Notations, 20 (6), pp.82-86. ⟨10.1080/13528165.2015.1111058⟩. ⟨hal-01572188⟩
  • Clarisse Bardiot. Video recording and documentation of the performing arts: from the annotation to the visualization of metadata, the example of the Rekall software. Acoustic Space Journal, Riga’s Center for New Media Culture RIXC, 2015, Data Drift. Archiving Media and Data Art in the 21st Century, 14, pp.159-168. ⟨hal-02338015⟩
  • Clarisse Bardiot. Arts de la scène et Big Data. Retracer et analyser le processus de création d’un spectacle grâce à la visualisation de données. H2PTM, Oct 2015, Paris, France. pp.231-242. ⟨hal-02337596⟩
  • Clarisse Bardiot, Thierry Coduys, Guillaume Jacquemin, Guillaume Marais. Rekall  : un environnement open-source pour documenter, analyser les processus de création et simplifier la reprise des œuvres scéniques. Journées d’Informatique Musicale, AFIM, May 2014, Bourges, France. pp.119-129. ⟨hal-02336360⟩
  • Clarisse Bardiot. Noting/Annotating. Documenting the technology-based performing arts. Art press 2, Paris: Art press, 2009, Les enjeux de la conservation des arts technologiques, pp.30-36. ⟨hal-02338071⟩